onsdag, december 09, 2015

Lucka 9...

fick jag för mig att jag skulle börja plocka ner alla
julsaker från "övre vinden".
 Och julälskare som jag alltid har varit har jag varje jul
köpt mer och mer julpynt.
Tills för något år sen då jag började städa bort mer och mer av det.
Så när lådorna kom ner idag tänkte jag....
Owao, är detta allt?
Hann dock inte gå igenom dem innan jobbet,
finns förmodligen ännu mer saker jag inte använder där...

MEN....
Ifjol var jag med mamma till Tuuri,
och hittade turkosa julgransbollar!
Åh, vad fina!
Mamma sa, jag köper dem åt dej!
Men jag vägrade eftersom jag redan har julgransbollar
och våra skåp redan svämmar över av allt.
Men jag kunde inte släppa tanken på dem!
Och mamma sa efteråt, jag skulle ha köpt dem ändå 
för jag ser att du ångrade dig.
Men när jag kom in i en affär för någon dag sedan så...
föll ögonen genast på de turkosa julgrans bollarna!
Denna affär tar in nya varor två gånger i veckan
så köper man inte då man ser dem så kan
de vara slut och då är man helt enkelt utan.
Vilket ju gjorde att jag kände att jag inte kunde 
fundera på saken utan impuls handla genast! 
Har ännu inte riktigt bestämt mej för vad jag tycker :)
Annat än att jag älskar färgen!
 
Och nästa onsdag kommer dottern hem!
Bara en vecka kvar nu! =)
 
Hoppas ni haft en fin 9 december!

2 kommentarer:

  1. vilka jätte fina bollar!!!Tänk med vita glitterband i!!!!
    ÅÅÅÅÅ bara en vecka kvar!!!!!

    SvaraRadera
  2. Väntar också på J, känns som en evighet sen jag såg henne senast, tänk att en hösttermin kan vara så lång i det avseendet :(
    Oj äntligen har du bollarna, jag visste ju att du ville ha :)
    Tror att man dras till de färger som passar en, turkos är ju verkligen en färg som klär dej när jag tänker på kläder, ofta kan det vara så att den färgen tilltalar en i annat också....Som i detta fall t.ex ;)
    Tror Anx har en point i de vita banden till, eller...?! Fast smaken är ju som baken...och tur det :)
    Väntar på denna dagens lucka....Intressant läsning!

    SvaraRadera