tisdag, december 01, 2015

Lucka 1....

nu börjar nedräkningen på allvar!
Första nedräkningen är till 16 dec då dottern 
kommer hem från Island =)

Vi listade de saker vi vill hinna med innan jul,
där finns både tråkiga och roliga saker!
Och vi har inte ens 20 saker på listan,
men...
jag började igår...
Minns ni handarbetet jag började med?
Det ville jag få klart :)
En julstrumpa, fast nu har vi inga småbarn längre
så vi behöver ju ingen julstrumpa.
Men den var bara så fin då syster visade mönstret
så jag behövde ju absolut en sån :)
Och då kom maken på ide´n att vi kan sätta julkorten i den
ifall vi får några sådana i år :)
 Det blir ju aldrig som på bild...
och det räcker inte med finn fem fel...
eftersom det finns betydligt fler =)
Men det positiva är att jag fick den klar!!!
Jag älskar att påbörja en massa projekt som
tålamodet aldrig räcker till att få färdiga.
Och idag lucka 1,
dörrkarmarna och dörrarna här nere är tvättade.
(Något som behövts länge!
Jag hoppades på lillebrors kalas att ingen skulle
märka hur smutsiga dom var)

Imorgon öppnar vi lucka 2 och vad det blir...
ja det vet inte ens jag.
Inatt skall jag i jobb så vi får se vilket humör
jag vaknar på imorgon eftermiddag! :)

2 kommentarer:

  1. Vacker strumpa och jag som trodde hunden börjat städa;-))) I så fall hade jag kunnat ta hit honom någon dag. Känner igen det där med att börja på nya projekt, som inte blir klara. Här ligger många halv färdiga och väntar. Säkert härligt att få hem dottern igen. Hon har ju varit borta länge nu. Så länge att rykten börjat gå om att de separerat.
    Du vet hur folk är! Men ha det gott och njut av dagarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. På sant? Det var nästan roligt!
      Maken brukar alltid säga att man ska ge nån vink nu och då så folk får något att fundera över ifall de har lite att göra och prata om =D
      Ibland behöver man knappt göra det innan folk har full opp =)
      Det viktiga är ju att veta hur man har det själv.
      Och "mågen" sa ingenting om någon separation då jag träffa honom på lillajul middagen i lördags ;)
      Allt gott till dej också! :)

      Radera