lördag, december 19, 2015

Lucka 19...

har jag haft tomte verkstad!
Paketerat, åkt och handlat mera julklappar
och slutligen kört ut en del =)

Hittar inte riktigt den rätta julstämningen bara!
Killarna börjar bli stora och vill ut med kompisarna
hellre än att vara hemma och julstöka,
och så ska det ju vara!
Maken ser jag inte mycket av, 
han har alltid något på gång nånstans.
Och ja, själv jobbar jag julaftons morgon
och sen åker vi till min syster på mat och tomte.
Och så jobbar jag juldagsmorgon
och efteråt åker vi till makens syster på mat.
Jag har absolut inget emot att jobba julen,
(jag hade anmält mej som frivillig att jobba julaftons morgon)
och tycker det är riktigt skönt att få åka till dukat bord efteråt.
Men så lite som vi är hemma känns det inte
riktigt som att vi behöver stöka och pyssla hur mycket som helst?!

Hoppas ni haft en skön 19 december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar