måndag, december 07, 2015

Lucka 7...

fick jag för mej att jag skulle koka rödbetor
till julens sillsallad och rödbetssallad :)
Lillebror undrade om jag såg fram emot att tvätta spisen?!

Att ha en lucka per dag är jätte löjligt,
på listan vad vi vill till julen står det inte heller
koka rödbetor (för dom kan man köpa färdiga!)
Men jag bloggar i första hand för mej själv
och detta är en påminnelse till mej själv nästa år
att man måste ingenting!
Alla blir som galna till julen med allt stök och stå hej,
men man måste ingenting....
Julen kommer i alla fall och de allra flesta dagar på året
är det inte jul =)
Jag vet att då vi kommer till januari eller februari
så får jag ett ryck då det blir ljusare ute,
då vill jag rensa i röran och städa.
Men jag har ingen lust eller behov av att göra det i december?!

Kvällen har mest gått av bara farten,
full rulle att byka och vika tvätt eftersom 
jag inte hann med det igår,
för då var jag alldeles upptagen med att vara ledig =)

Hoppas ni haft en fin 7 december!

2 kommentarer:

  1. Gillar din livsfilosofi; man måste ingenting ;)
    För visst; du har helt rätt, om någon vecka går vi mot ljusare tider och vi får mera ork, då blir det roligare städa igen...Vill så tro iaf. Jag tänker ofta att jag gör det som känns rätt om dagarna, resten tar jag sen....Det är ju så mörkt ute, så det syns ju inte ens hur du än kämpar åpåå (min livsfilosofi), ha, ha...
    Vackra blomster i förra inlägget och jag kan ju bara inte låta bli att beundra blogghunden, ser ut som tjuren Ferdinand, han som luktade på blommorna på bilden ;) SÖTIS!

    SvaraRadera
  2. Nej nej till allt städas.jaghar aldrig städat skåp å karmar eller annat MEN en nogrannare städning har jag tagit.i år blir det inte ens det och då är det så.
    Dina luckor är jätte roliga och bra.då kommer man själv på julkorten och annat.sen har du så fina bilder!
    Var har du fått tag i rödbetorna?egna kokade är bäst!!!

    SvaraRadera