onsdag, december 23, 2015

Lucka 23 och 24.....

önskar vi alla vänner och bekanta och läsare
en riktigt fridfull JUL!

Och det blev ingen lucka igår för
jag hade somnat på soffan ;)
Och det blir ingen lucka imorgon för
då jobbar jag morgonskiftet och sen åker vi
på mat och tomte och julmyser med
syster yster och alla dom som är där.
Och sen på sena timmen då vi kommer hem
brukar vi öppna julklapparna i lugn och ro
och avnjuta en varm glögg.

Men idag har vi haft en riktigt underbar dag!
Först kom makens kusin från Sverige,
sen kom mina föräldrar,
sen åkte jag, maken och killarna ut på lunch
(vi tog en lunch dag ute ifjol på jullovet också) 
och ikväll kom dottern och sambon hit
och provsmakade den varma skinkan och jullimpan :)
Precis så skall julen vara, umgås och må bra!
Detta år har jag inte alls varit på julshopping
till storstan, jag har köpt de flesta julklappar
i hemkommunen och någon enstaka via nätet.
Mest stress har jag känt över sönernas julklappar
för när jag frågat dem vad de önskar
svarar dom att dom inte vet?!
Men nu känns det lugnt!
Jag är tacksam att vi alla mår bra och 
har det varmt och skönt i stugan
och mat på bordet.
Bara det är ren och skär LYCKA!

Önskar er alla en fridfull JUL och var rädda om varandra!

1 kommentar:

  1. Vilken ljuvlig bild och vi ses senare idag! Kram/ mor

    SvaraRadera