fredag, december 18, 2015

Lucka 18.....

vill jag visa bilder på konstverken =)
Detta om något är kreativitet och
att dessutom samarbeta är ju fantastiskt.
Tycker de blev så fina =)
Så här kan man också baka sina kakor till jul ;)
Lillebror har sålt till sin klassresa.
När jag skulle bära in en låda med beställningar från bilen 
till jobbet igårkväll så klicka det till!!!
Ännu en gång gör jag misstaget att lyfta och vrida
mej samtidigt och SI-leden tog illa upp!!
Som tur var hade jag Burana 600 i handväskan
och med dem och linimentsalva tog jag mej igenom natten.
Kollegan sa att jag skulle ta magnesium,
men jag sa att vi har en burk hemma som maken köpt
på matbutiken men jag tror inte på sån billig "Skit"
dessutom fick maken diarré av dem.
När jag skulle åka hem från jobbet imorse
(jag hade det längre passet och lämnade rapporten)
stod kollegan vid bilen med magnesium kapslarna...
(hon bor nära jobbet)
-Ta 2 stycken innan du går och lägger dej, sa hon!
Och sanna mina ord, jag tog dem
och visserligen tog jag in en Burana 400 då jag steg upp
men dagen blev 1000 gånger bättre än jag vågat tro!!!
Dessutom är jag ledig till söndag eftermiddag
så jag hinner förmodligen återhämta mig =)

Nu har jag googlat runt och läst om magnesium och insett att
de flesta magnesiumpreparat som säljs är Magnesium -oxid. 
De är kemiska och kroppen kan bara uppta en liten del av dem
resten lämnar att irritera tarmen.
Bättre alternativ är Magnesium -citrat, -kelat,
-aspartat eller -orotat.
De som maken hade köpt hem var Magnesium oxid och
de som kollegan kom med var Magnesium citrat.
Här bjöd jag verkligen på vetenskap som jag inte alls
förstår mig på själv eller är insatt i !
Jag antecknar åt mej själv tills nästa gång jag undrar 
vilka jag skall undvika att köpa =)


Hoppas ni alla haft en fin 18 december!

1 kommentar:

  1. Vilka vackra pepparkakshus dina barn har gjort. Å att lära sig samarbeta är ju också viktigt och de verkar att ha gått riktigt bra. Magnesium hydroxid tar jag, en tablett var tredje dag. Har köpt dem på apoteket av apoteks doktorn;-)
    Han rekomenderade dem till mig och sa att det räcker med en tablett var tredje dag. Tidigare tog jag magnesium som brustabletter jag köpt i vanlig affär, men sen bytte jag till dessa. Tycker de fungerat bra.
    Hoppas du hinner krya på dej tills jobbet kallar igen!
    Ha det gott! Kram från moster!

    SvaraRadera