söndag, december 27, 2015

Julen.....

2015
Vi har umgåtts med nära och kära och 
ätit från släktingars goda julbord!
Med andra ord en underbar jul!
Dock är maken lite "flunsig" och
storebror blev helt däckad nu över helgen.
Själv har jag gått med både värk och huvudvärk
men först idag insåg jag att det antagligen är 
"flunsan" jag har i kroppen?!
Jag har inte ens haft en tanke på att den ska 
drabba mig, men...
 
Idag var vi ner till villan,
maken hade fått fler av de handgjorda kopparna
av tomten!
Två av dem är dock mina, bara så alla vet! ;) 
Nu bara väntar jag på våren och sommaren
och att använda dem på terrassen en solig morgon!
Nu var det i stället tunn, tunn is på viken.
Men solen sken och vädret var fantastiskt!
 Ser fram emot att inleda villa säsongen,
vintern tycks ju utebli detta år så då kan man 
ju lika bra börja vänta på våren!
 
Ha det gott alla!

4 kommentarer:

  1. Vackra muggar! De passar ypperligt på villan med det vackra motivet. Fotot från villan var så vackert med den tunna, spruckna isen. Finns så mycket vacker i vår natur. Om våren kan man ju alltid drömma, för vips så är den ju här;-)
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Så vackra muggar ni fått :)
    På ett sätt bra att du nu vet svaret på värken du haft även om det inte är roligt känna sig flunsig, men värken fick iaf en orsak....Hann ju nästan bli orolig, ha det bra och krya på dig/ mor

    SvaraRadera
  3. Kul att ni gillade dem!
    Ja jag vill oxå ha vår,helst sommar så att man är så pass pigg att man kommer ut till villan själv ;)

    SvaraRadera
  4. Nej vi får nog vänta på våren ännu, januari februari och början av mars är såkallade järnmånader, snart börjar det snöa så skida hinner vi nog göra ännu och det vore ju synd om inte skidsettet blir använt dennna vinter + några rovor som brukar höra till i backarna.

    SvaraRadera