fredag, december 04, 2015

Lucka 4...

julkorten blev både skrivna och postade :D
Jag tror att vi/jag inte skickade några julkort ifjol :(
Korten på bilden är dock från de vi fick ifjol.
Och de är så vackra!

Annars har jag inte uträttat mycket idag,
jag brukar försöka vara positiv och tänka positivt, men...
ibland är det verkligen stormvarningar inomhus också!
Missförstå mig rätt!
Alla åldrar har sin tjusning, småbarnsåldern som tonåren.
Men ibland blir 2 hormonstinna tonåringar
som mest bara rycker på axlarna och säger...
-Ork bry sej....
lite för mycket!
Så idag svarade jag....
Nää, vem ork bry sig? Inte jag! Jag skiter fullständigt i julen,
och några julklappar köper jag inte för jag orkar inte bry mig!
Och jag skiter fullständigt i julmaten så det blir
potatismos och maletköttsås på julafton.
Och förresten tycker jag ni kan dra till era kompisar på
julafton för vem ork bry sig???
Det var tyst i huset länge innan storebror kom och sa att 
han skall gå och leta julgranen.
-Öh, va?? 
-Ja, svarade han, jag tycker om att gå i skogen. Jag kan söka 
julgranen bara vi närmar oss julen. Vi bryr oss visst!
-Bra, svarade jag, julgran och maletköttsås det blir bra!

Och som om det inte räcker så är det regn och blåst
ute också och det har gjort att mössen vill komma in i värmen.
Så just nu springer ett möss ovanför mig i taket 
 och jag tror banne mig i att det har träskor på sig!!! :(



Det bästa med dåliga dagar är att man
uppskattar de bra dagarna ännu mer =)
Själv är jag trött och tar natt, och det bästa är
att imorgon är en ny dag med nya möjligheter!

Hoppas ni andra haft en fin 4 december!

2 kommentarer:

  1. Hahahah.. Ja hoppas e var malaköttsås åv älg??

    SvaraRadera
  2. Det goda med gräl är att de går över fortare en man anar. Å är man trött, så är man alltid lett irriterad och orkar inte med hur mycket som helst. Ny dag, nytt humör!

    SvaraRadera