söndag, december 06, 2015

Lucka 6...

prövade jag hämta in lite mossa från skogen.
Har ingen aning om hur det blir,
torkar mossan bort och gulnar?
Eller blir den bara torr och smular sönder?
Eller överlever den inomhus?
T.o.m lillebror sa idag....
Mamma, du brukar aldrig köpa blommor, eller
väldigt sällan du köper?!
Ja men i år vill jag njuta av både amaryllisar och hyacinter.
Det enkla och naturliga!
Och förmodligen har de blommat klart innan jul,
men vad gör det?
Jag njuter av dem hela december =)
Jag fick också ett blomskott av lille (store) O igår,
halva jorden hade ramlat ur i bilen och
tyvärr hade jag ingen blomjord hemma.
Och vem är inte med på bild om inte blogg hunden,
han kommer alltid som han skulle vara beställd.
Och naturligtvis har vi firat Finlands 98 års dag
och andra advent.
Ljusstaken har lillebror gjort i lågstadiet.

Jag fick också dörrarna och karmarna på vinden 
tvättade och strukna av TO-DO listan men....
helt ärligt....
Jag har mest bara varit LAT idag :)
Jag vakade måndag o tisdags natt och sen har
jag haft ledigt tills imorgonbitti.
Blir skönt att komma i jobb och rutin igen,
man blir fort väldigt, väldigt bekväm av sig.
Men visst är det skönt med lediga dagar också ?! :)
Hoppas ni haft en fin 6 december!

1 kommentar:

  1. Ja vad fina blommor du hade på bänken!!! Jag vet inte med mossa jag har aldrig haft in eftersom jag är rädd för maskarna som bor där under hahaha.
    Blogg hunden är bara för fin!!!
    Hoppas du haft en fin dag på jobbet!

    SvaraRadera