lördag, december 05, 2015

Lucka 5...

pepparkaksbak =)
Blev en riktig rolig dag, precis som förr...
Då bakade vi också tillsammans syster och jag
och ungarna. 
Idag var bara storebror hemma och bakade.
Lillebror kom hem då vi var färdiga men han
hade ju bakat pepparkakor till sitt kalas.
Sen måste vi ju bara filma och skicka till dottern
på Island när vi rockade loss med låten
Vår julskinka har rymt =)
Hon var så enormt trött på den visan en jul 
då vi bakade ;)
 Syster och hennes två killar tyckte det var roligt
att baka hos oss då det fanns så många olika formar att välja på.
Själv kan jag tycka det går till överdrift med alla mina formar!
Jag tror de bakade mest rävar, 
lille (store) O hade med en räv form och jag hade en annan
form av en räv.
Roligt hade vi i alla fall!

Hoppas ni också haft en rolig 5 december!

2 kommentarer:

  1. Ja vi hade jätte kul.pappa tyckte om rävarna här hemna ;-)
    O sa att mosse kan laga ett peppsrkaksmuminhus för hon hade alla.
    Jag älskar alla dina speciela formar och din burk att ha dom i.
    Tusen tack för idag alltid kul med en syster och yster dag och alla yngel haha.Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Gulliga små händer in action, så sött :)
    Kan förstå det blev många rävar ;)
    Låter som en superdag i gemenskap.
    Jag har tankar på bak också, men här skall det bl.a bli semlor, inga pepparkakor här inte, känner inget behov av...Isf köper jag en burk, men inte ens det behövs, har kvar sen lillajul ;)
    Ha en fin dag, tänkte på dig i morse, sista lediga dagen, känns som ledigheten nyss började...Det bara rullar åpååå; LIVET! Men så ska det ju vara också...

    SvaraRadera