onsdag, december 16, 2015

Lucka 16...

ledig dag!
Åker till storstan med en kollega och vän.
Äter lunch och går på loppis.
Nu åkte vi inte till stor stan för att äta lunch
det var bara lite god bonus på dagen :)
Vi åkte dit för att det var första gången min vän
skulle köra bil själv i stor stan.
Hon körde och jag bjöd på lunch och trevligt hade vi :)
På loppis hittade jag en tjusig väska,
och så köpte jag en flaska med vatten och en tvål.
Varför ens visa det? För att skryta?
-Nej, tjusningen att gå på stan och loppis och inse att
jag inte behöver något! 
Det känns som äkta lycka att vara nöjd med det man har!
Samma sak då vi åkte till Åbo på teater,
vi chilla och tog det lugn för varken jag eller den väninnan
kände behov av att shoppa!! 
Det fanns mycket fint att beundra på loppiset
men det var endast den tjusiga väskan för två euro
som följde med hem.
Men nu skall jag åka vidare, denna gång styr jag 
nosen inåt landet till Jalasjärvi och hämta dottern från bussen!
Äkta lycka det också! =)
Hoppas ni också haft en toppen 16 december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar