söndag, december 20, 2015

Lucka 20.....

jag stal ideén rakt av från väninnan ;)
När jag var via dit igårkväll sa hon att hon radade alla
tomtar på samma plats som ett tomte land!
Owao, vad jag gillade ideen!
Enkelt att plocka bort efteråt!
Bilden blev suddig för detta kom jag på att jag skulle
göra nu efter jag kom hem ur kvälls jobb =)
Så det är mörkt ute och mörkt i våran hall...
Maken undrade vad detta är för tomtar?
Han känner inte igen dem...
Och han har alldeles rätt, visst känner jag igen dem, men...
var är resten??
 Förmodligen har jag någon låda där uppe
ovanför vinden som jag inte hittat?!
För denna låda påminner mej om att jag skulle ha
tagit denna mindre låda till alla de tomtar som inte rymdes
med i den stora tomtelådan! 
Som sagt, ännu en orsak att ta itu med att rensa i röran
för att underlätta att hitta det man söker?!
 
Hoppas ni haft en toppen 20 december och
fjärde advent!

2 kommentarer:

  1. Så hade jag ett år med.det året jag köpte miniväxthuset på Ikea då bode tomtarna i och runt växthuset med ljusslinga på klaffaskåpet!
    Det är verkligen bra och ingen tomte glöms kvar till Juni ;-)

    SvaraRadera
  2. Hi, hi...men så fint det blev och det räcker bra med de där tomtarna där iaf ;)
    Jag har länge dragit på den idén att ha alla på samma ställe, men än är det ogjort, tänkte i år placera iaf de minsta i en grupp i hörnskåpet, men helt plötsligt hade jag en ny idé, nyckfulla jag.
    Jag fick idén från vårt västra grannland, hon gjorde ett riktigt tomteland med snö och allt...Här är fjärde ljuset obränt än...
    Ha en bra dan före dan före dan med sk uppsittarkväll ;)

    SvaraRadera