torsdag, december 03, 2015

Lucka 3...

Bild tagen från nätet!


GOD JUL
heter projektet som faktiskt pågått länge redan i år
(insåg jag när jag läste på)
med olika konserter och lotterier 
där man samlar in medel för att ge en matkasse
eller julklapp till de som kanske just i år inte har
möjlighet att köpa av olika orsaker.
Detta är ett samarbete mellan frikyrkorna
och socialen.
Och just denna julgran finns på ett av våra varuhus
som också är med i samarbetet.
Det är enkelt,
man tar ett kuvert ur granen,
utanpå står det flicka eller pojke och ålder
 och inuti kuvertet står det vad just den personen önskar.
Detta projekt och julgranen har funnits med några år redan,
men det var först i år jag verkligen kom till skott.
Jag tog två kuvert men ännu fanns det flera kuvert kvar...
Solen visade upp sej en stund idag och jag passade på
att hämta hem lite granris.
Några kvistar, ett par julbollar och en rosett av en spets,
enklare kan det inte bli!
Och jag gillar sånt som är enkelt =)
Lite grönt framför trappan vill jag också ha...
och i år blev det en liten gran och
så slängde jag i en slinga med små led lampor....
Maken tyckte det blev fint,
så fint att han ansåg att han inte behövde hämta nån 
utegran i år ;)
Men han får göra som han vill =)
Killarna skulle vilja ha lite mera färg och bling
av olika slag men jag gillar faktiskt det enkla,
jag tycker det ger en lugn och fridfull känsla...
 
Hoppas ni också haft en skön 3 december! :)

2 kommentarer:

  1. Här kommer luckinlägg varje dag ser jag och jag hinner inte riktigt med i svängarna verkar det som....men nu...till skott ;)
    Så fint du gjort!
    Jag har blivit så bekväm att jag hänger ett plasthjärta på dörren, ser likadant ut år ifrån år ;) Men medans jag tycker det är vackert så...Let´s go!
    Men en liten gran ska jag nog ha, precis som dig, i ett zinkämbar, det brukar ju höra till här iaf, iaf i två år har jag haft redan, men...jag tror att det får vänta någon dag än...
    Igår var en rajtan-tajtandag och idag lär det bli mera köksskåp....
    Ha en fin 4:de decemberdag!

    SvaraRadera
  2. Du är somErnst han gjorde jätte fina stjärnor av granris igår som jag skulle vilja ha.enkelt var det med.
    Och vad fint du gjort!

    SvaraRadera