måndag, december 21, 2015

Lucka 21....

hjälptes vi åt att dammsuga,
tvätta golv och torka damm.
Och tvätta toaletterna som t.o.m fick
en röd detalj lagom till julen =)
Oj vad glad jag var då jag hittade denna nya handduk i skåpet!
Passar perfekt nu till jul!
Och jag måste erkänna en sak.....
Hos oss hålls inga handdukar rena,
dom får fläckar på sig som inte går bort i tvätten...
olja, grönska osv.
(Trots att de tvättar det mesta av sig i pannrummet)
Så till slut tröttnade jag på alla ofräscha handdukar
och att jämnt köpa nya,
så jag slängde en hel hög i tvättmaskinen och färgade dem svarta!
Och de kändes riktigt fräscha och fina efteråt!
Men som omväxling till alla svarta handdukar
känns det bra med en knallröd just nu =)

Och jag och maken har firat kopparbröllop idag! =)
Det är alltså 12 ½ år sedan vi gifte oss.
Storebror kom och tog kommandot i köket ikväll
så vi fick avnjuta en riktigt god middag.
Storebrors favoritmat som är ris och chiliconcarne =)
 Och jag måste erkänna trots att jag som alla andra
klagar på mina barn ibland,
men alla tre kokar riktigt god husmanskost!
Jag kanske inte alltid var så glad då de var små 
och jag kom in och hela köket såg ut som en bomb fallit ner.
Men de har alltid varit intresserade av att experimentera
i köket och övning ger färdighet :)

Hoppas ni alla haft en bra 21 december!

2 kommentarer:

  1. Man måste låta barnen vara med i köket och pröva sig fram, till slut blir det bra och man får mycket glädje av det.
    Duktiga barn har du! De lär sig nog att städa bort efter sig när de blir stora. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Duktiga dom e!A hade lagat mat åt oss idag oxå.Sånt uppskattas då man en stressig dag !/Anette

    SvaraRadera