onsdag, december 02, 2015

Lucka 2...

har maken ordnat idag!
Han har ringt och beställt julskinkan! 
Och naturligtvis finns det julskinkor i alla affärer,
det ena erbjudandet efter det andra.
Men vi vill ha samma glada gris som ifjol ;)
Vi beställer alltid från en närbutik som även har köttrökeri.
De saltar skinkorna själva och det är världens godaste skinkor!
 När jag avnjöt dagens frukost på eftermiddagen
fick jag oväntade gäster....
och världens finaste kanna!
Är den inte tjusig?
Jag blev så överraskad och lycklig!
Och såhär vackra vyer har dottern i Reykjavik just nu...
så avundsjuk!
Jag vill också ha snö och vinter nu.

Jag tror dock att det varit en fin dag idag
tyckte bestämt att solen lyste in då jag sov,
eller så drömde jag?!

Ha en fin 2 december! :)

3 kommentarer:

  1. Verkligen en fin kanna du fick! Å jag vill oxå ha snö! Kanske din dotter kan packa kappsäcken full med den, tills hon kommer hem och ta med åt oss;-)))
    Jo, solen tittar in även idag, så det är ju alltid ett plus, fast det regnat hela natten.
    Allt gott till er! H: moster

    SvaraRadera
  2. Jag satt länge länge och funderade vad för slags hårspänne du hade på tallriken.sen sa det pling!
    Och nä kannan är inte i min smak men tur att vi har olika smak och vad bra att du tyckte om den det är ju huvudsaken!
    Oj vauv vad fint dottern har det!!!!

    SvaraRadera
  3. Oj,vilken bra dag!O snart får du hem J oxå!!/Anette

    SvaraRadera