onsdag, februari 01, 2017

Dag 3....

bilden är riktigt, riktigt orättvis!
För det här var gott, riktigt gott 😋
Skinkpaj hette den, men var mera som en ugnsomelett.
Nu skulle "pajen" stå en stund efter man tagit den ur ugnen,
men då jag tog den ur ugnen och tittade på klockan
insåg jag att min finska kurs skulle börja om 25 minuter.
Så det var bara att hugga in och åka på kurs.
Jag hade annan mat att värma till familjen,
men de som var hemma ville äta samma som mej.
Och lillebror tyckte det var super gott och tog flera bitar.
 
Då jag kom hem från jobbet idag var jag trött
och ville så gärna ha en kaffe och smörgås....
Jag gissar det var en socker puff jag egentligen
skulle ha behövt för jag var inte hungrig.
Men Mamma Mia, vad jag lystrade allt möjligt konstigt,
som jaffa då jag såg en flaska i kylskåpet
(i normala fall dricker jag inte alls lemonad).
Jag tog en c-vitamin brustablett och tänkte att jag tog
den som tröst över allt jag lystrade,
för egentligen tror jag inte på de billiga brus vitaminerna
man köper i affären 😳
(Billiga och kemiskt framställda, hur lätt har kroppen 
att uppta dem?)

Dagens positiva:
Mina fingrar brukar kännas styva som tjocka
länkkorvar på morgnarna?!
Men imorse/idag har dom känts normala!
Jag har inte upplevt att jag haft styva svullna fingrar
före idag då jag vaknade och de kändes mer normala??!! 
Konstigt??

Hur som helst, klockan är 21 och jag är såååå trött!
God natt alla!

3 kommentarer:

  1. Den låter gott.skinkpaj el omellett paj!
    Kanske dina 14 dagar börjar ge resultat?!
    Fortsätt kämpa och duktigt gjort att ta en brustablett trotts dess innehåll men bättre än kaffe och smörgås och jaffa!
    Fortsätt kämpa på!!!!

    SvaraRadera
  2. Skinkpajen ser mumsig ut. Du gjorde ett bra val när du kunde ha karaktär att låta bli läsken. Det brukar bli så också nör man är riktigt hungrig att man lystrar allt möjligt konstigt. Kämpa på!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så gott det ser ut och säkert väldigt mättande också! Härligt med mat man känner man mår bra av! Jag har handlat hem en massa ingredienser till en ny soppa jag skall pröva, men pappa har bestämt sig, han skall inte ha...ha, ha....Den innehåller både kycklingkött och nudlar, jag trodde det var för kycklingen han inte skulle äta, men sen kom det fram, jag har ätit nudlar en gång och det blir aldrig mer, sa han ;) Fast stormförtjust i kyckling är han nu inte heller....

    SvaraRadera