lördag, februari 04, 2017

Dag 6......

idag efter jobbet checkade jag in på 
villa Sjöstrand 💖
Det sprakade i öppna spisen då jag kom
 eftersom maken redan var här!

Det blev därför lite omändringar i matplanen,
idag stod det lax på menyn. Men...

 imorgon stod det gris file´.
Eftersom vi tänkte vara här förra helgen hade vi redan
handlat hit mat och satt på mera värme.
Men eftersom alla blev sjuka så hämtade jag o Tibbe maten
på söndagen och ställde ner värmen igen.
Gris fileérna slängde jag i frysen här och därför passade
det utmärkt att grilla dem idag.
T.o.m tonåringarna kom ner då de hörde att grillen var startad.
Familjen åt klyftpotatis och batonger till 😉

(Tyvärr följde jag inte bokens recept idag eftersom dessa
fileér redan var marinerade och köpta innan jag
började läsa boken 😱

Sköt om er!

2 kommentarer:

  1. Låter som en mysig härlig familjekväll med god mat och dryck.
    Du får ta laxen en annan dag ☺.

    SvaraRadera
  2. Ser så mysigt ut med brasa och god mat, det vattnas i munnen :)

    SvaraRadera