söndag, februari 05, 2017

Dag 7.....

(Bilden tagen av en staty utanför stadshuset i Reykjavik)
En intensiv vecka har nått sitt slut,
där helgen verkligen kryddade med "de lux" känsla
att sova på villan!
Och då jag kom ur jobbet ikväll var bastun varm
och jag hade både fotbad och ansiktsmask 😊

Nu är jag halvvägs i boken och är det nu jag 
vågar erkänna att jag inte trodde jag skulle hålla på
så länge?! 😆 
Recepten är enkla och goda! Och jag gillar att matlådan
är klar till dagen efter!
Jag har tagit död på den egna myten att jag bara ska äta fett
enligt boken...
När det stod köttfärsbiffar på menyn var jag helt säker på
att jag skulle ha blandfärs och jag riktigt såg framför mej
hur allt fett flödade i pannan 😲
Men författaren använde nötfärs så jag använde älgfärs!
Och eftersom jag varken ätit potatis/ris eller bröd,
så har jag ätit mera sallad istället.
Och sallad tycker jag om!
Någon dag har jag missat att det skall vara gräddsås till
och då har den helt enkelt fått lämna bort!
Men det bästa har väl ändå varit att jag aldrig varit hungrig!

Idag åt vi lax som egentligen var på gårdagens meny 😊
Eftersom jag gjorde den innan jobbet och slängde
min portion i matlådan så blev det ingen bild!

Imorgon är en ny vecka med nya möjligheter!
Jag skulle egentligen ha inlett veckan med två lediga dagar,
men ibland behöver jag ändra eller så nån annan...
Så jag jobbar imorgon bitti och jag tänkte då jag åkte hem 
att kanske är jag ändå lite piggare nu då jag var så hurtig på
att byta ihop det??
Bara jag inte blir som en Duracell kanin? 😂

Må gott alla och hoppas veckan bjuder på nya upplevelser
och möjligheter! 💕

1 kommentar:

  1. Låter jätte mysigt att sova på villan!!!
    Och mask och fotbad blandat med bastu!!!toppen!
    Du det låter verkligen som boken gör skillnad för dig!
    Ha en fin vecka och lycka till de sista dagarna nu!

    SvaraRadera