tisdag, januari 31, 2017

Dag 2....

det bästa med boken är att
man fixar middagen och så mycket att
man har lunchlådan klar dagen efter!
Nu blev det lite justeringar i dagens meny 😜 
Det skulle vara kokt torsk och sparris,
men jag tror inte det hade gått hem hos familjen
(eller mej)
så det blev en annan fisk (som jag inte minns namnet på)
och inte kokad utan satte den i ugnen.
Det blev heller ingen gräddig ägg sås
utan kokad ägg och en kall sås till fisken...

Sen får man äta sig mätt, det är ingen svällt diet!
Men jag kan bara sammanfatta dagen med ett ord:
MÄTT!
Jag har inte varit hungrig alls idag, vilket syns på
tallriken. P.g.a tidsbrist blev det inte ens sallad,
bara tomat. Hade jag varit hungrig hade jag kanske
prioriterat en sallad? Men...
Nu hann jag ju sova på soffan en stund mellan
jobb, matlagning och föräldramöte istället  😄

Nu dags att ta natt så jag orkar upp imorgon bitti!

Bara 12 dagar kvar nu 😆

Ps. Familjen serverades både potatis och bröd 😊

3 kommentarer:

  1. Det ser verkligen gott och fräscht ut.
    Vad häftigt att du testar alltså!!!!

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen gott ut! Å huvudsaken är ju att du blir mätt.

    SvaraRadera
  3. Mums säger jag bara...

    SvaraRadera