måndag, februari 13, 2017

Jaha, så har jag passerat dag 14....

igår och då var det blomkålssoppa på menyn.
Man fick fritt välja tillbehör, räkor, fisk, skinka eller
vad som fanns i kylskåpet.
Jag åt rökt älgkött på och det var gott!
Sönerna åt makaroner och köttfärssås,
maken åt blomkålssoppa som förrätt och sen makaroner.
Och boken har redan gått vidare ur huset....
Måste dock be att få kika på några av recepten igen
för de var riktigt lyckade!
 
Så hur gick det?
Jag är ju en väldigt impulsiv person så det var just
i skrivande stund den söndagskvällen jag bestämde mej!
Vilket betydde att jag redan handlat hem mat och sen 
blev det att handla nytt enligt boken.
Store bror hann chockeras  en aning och undrade hur jag 
tänkt då kylskåpet svämmade över med mat.
Men det var ju det minsta problemet!
Allt som inte skulle användas de närmsta dagarna åkte i frysen.
Recepten var enkla och lättlagade.
Och det jag gillar bäst är egentligen att trots att det var så enkelt
gjordes allt från grunden utan färdig marinerat eller kryddat.
Nu gör vi ju alltid så ändå eftersom vi äter mycket älgkött!
Men det kändes både bra och naturligt!
2 dagar har jag gjort annan mat till familjen,
det var när jag åt pyttipanna på zucchini och aubergine
och igår när det var blomkålssoppa.
Maken har dock smakat alla dagar och inte klagat.
Familjen är mer bekymrad vad de får till mat nu efteråt,
och det var ju ett gott betyg!
 
Och hälsan?
Jag har mått riktigt bra och sluppit huvudvärk och
andra saker som man kunde ha de första dagarna!
Jag har varit mätt hela tiden och inte alls lystrat något
godis eller annat gott!
Men framför allt kändes det inte som en diet,
utan mer som naturlig mat?!
 
Så vad händer nu?
Ja det vet inte ens jag 😅 
jag vet att jag har blomkålssoppa färdigt till lunch
och ikväll blir det ugnskorv (innan den passerar bäst före datum 😆)
 
Nu kom dessutom solen upp och ikväll ska
jag på bio med en väninna,
känns som en underbar måndag och start på en ny vecka!
 
Önskar alla er andra också en skön måndag
och hoppas solen lyser på er också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar