fredag, februari 03, 2017

Dag 5.....

var det hamburgare på menyn,
och jag erkänner jag fuskade med majonnäsen 😳
Denna diet består av rena naturliga råvaror,
inget halvfabrikat eller färdigt kryddat.
Men jag tog mej inte tid att göra hemgjord majonnäs
utan använde färdig köpt från affären!
 
För att ta upp alla för- och nackdelar och funderingar,
måste jag erkänna att jag på förmiddagen satt 
och googlade om förstoppning!
Och jag läste att denna diet kan ge huvudvärk, trötthet,
diarre eller förstoppning i början.
Jag var på wc i onsdags men det kom så lite,
så jag blev alldeles svettig och trodde jag hade
världens förstoppning på gång! 😰 
Nu oroade jag mej lite i onödan för efter jobbet
fungerade magen precis som den skulle!
Det kanske var så enkelt som jag läste på någon sida...
Om man inte äter så mycket tomma kalorier så
behöver man inte heller skita ut så många tomma kalorier 😆
Hur som helst känns det bra då allt fungerar som det ska!
 
Ikväll måste jag också få visa vad maken gjort i vinter....
han har slipat och målat grävmaskinen 
i originala färgerna 💛 
och den blev så jädrans fin 💖 
Jag har alltid undrat hur nån kan va så dum att man
målar om en grävmaskin i grönt,
det såg bara påkladdat och fult ut!
 
Trevlig helg till er som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Bra att magen fungerar!!och va goda hamburgarna ser ut!
    Och ibland måste man nog bara få ta det man haver och ta det lite lätt.
    Nämen vad fin grävmaskinen blev!!!!!kan ju inte säga nåt om grönt,vår är ju grön å gul ��
    Ha det bra! Och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Er är/var grön från fabrik och således fin som den är!
    Vår var målad grön och det gula lyste igenom både här och där och såg gräsligt ut ��
    Ha en fin lördag! ��

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag skulle velat smaka dessa hamburgare, ser så goda ut :)
    Bra att magen fungerar också, inte roligt när och om den stannar av..
    Vad fin maskinen blev! Trevlig lördag!

    SvaraRadera