söndag, februari 12, 2017

Dag 13....

Åh, känslan då man går hem från jobbet och vet att det
är räksmörgås utan bröd på menyn och ett glas rött.
Två lediga dagar framför sej och maken har bastun varm 😊
Det är verkligen vardags "de lux" 💖
Naturligtvis har jag både ansiktsmask och fotbad
och tvättar mej i den härliga duschgelen jag fått i present
av dottern. Och för fåfängans skull sätter jag också på lite parfym.
 
Maken undrar om vi skall se på film?
Nu visar det ju sej att lillebror äntligen rensat datorn
jag ärvde av honom och det tar säkert 1 timme med gemensamma
krafter av maken och mej att få igång det hela.
Naturligtvis med lite hjälp via telefon av lillebror!
Sen får jag ringa store bror och få hjälp med koder
och sånt för att äntligen titta film.
Men skam den som ger sig, filmen kommer igång och
jag vaknar på soffan en timme senare.
Mamma Mia, nu är det verkligen ombytta roller....
Maken ser på film och jag sover på soffan 😲
 
Det var trots allt en riktigt fin kväll 
(så länge jag var vaken) 💖 
Men jag hann inte blogga medan jag var vaken!
 
Och storebror och maken gillade också middagen 😉
De hade också ätit potatis till lunch på dagen 
då jag var i jobb!
 
Nu skiner solen helt underbart och jag skall ta en 
promenad med hundarna och sen skall jag åka 
och hälsa på föräldrarna!
 
Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Ni är så välkomna så :) Här har vi städat och fejat, ibland blir det städdagar när man inte ens avser det, ja så kan det gå när man har djur i huset...

    SvaraRadera
  2. Räksmörgås utan bröd? Jag undrar hur det smakar? Men säkert är det lika gott som med bröd. Jag älskar räksmörgåsar! Måste le lite när du sov bort en del av film kvällen. Inte bara vi äldre som somnar framför TV. Här händer det rätt ofta, tyvärr. Allt gott till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räksmörgås utan bröd smakar gott! Brödet i sej smakar ju inte så mycket, så det var som att äta gott och bara välja godbitarna 😂
      Storebror o maken åt dock räksmörgåsar med bröd under ☺️

      Radera