tisdag, februari 07, 2017

Dag 9...

är det ugns pyttipanna på menyn!
Och detta är första dagen jag insett att jag får lov att
koka egen mat till familjen.
Så familjen åt potatis och korvsås,
ja utom min man då som åt båda utan att klaga 😊
Själv tyckte jag det var helt okej faktiskt!

Den lediga dagen gick fort, 
men jag hann med en hel del trots allt.
En väninna förgyllde min dag med ett telefonsamtal,
och jag tror vi pratade i nästan 2 timmar 😳
Det säger en hel del om hur sällan vi hinner träffas,
men jag var på så super gott humör efteråt och 
hushålls sysslorna gick mycket lättare 😌
Dessutom är hon super på att hitta de saker man 
är på jakt efter och minns vad man söker!
Ett exempel bara är vår kökslampa...
Jag önskade en sån till villan och hon hittade 
en på ett loppis åt mej för 10 euro 😲
Sen fick jag plötsligt för mej att jag skulle ha levandes ljus
 hemma över julen och en röd rosett runt alla ljushållare...
Så då hämtade kära maken hem lampan 😇

Så hann jag slutligen också och simma 1 km
 med "syss" och mamma.
Och göra finska läxan klar till imorgon 😆

Men nu dags att ta natt så jag orkar upp imorgon!
Må väl ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker ljus krona! Härligt med sådanna vänner som har koll på vad man vill ha. Ugns pytti pannan ser färg glad ut. Jag hade nog ätit av den om jag måst välja mellan den och korvsås. Vad duktiga ni blivit med simningen!

    SvaraRadera
  2. Ser så gott ut :)
    Ljuskronan e verkligen fin.
    Inte så farligt med träningsverk här inte, det kunde ju ha varit värre, som en god vän brukar säga ;) Ha, ha...Nu kör vi!

    SvaraRadera
  3. Tack för igår. Ja vad mysigt med röda rosetter där till jul det måste ha varit!!!
    Ja ibland är det bara för skönt att ha nån att prata med!
    Ha en fin dag i solen!

    SvaraRadera