tisdag, februari 14, 2017

Jag önskar alla nära och kära en......

riktigt fin vändag! 💗
Jag överraskades av detta kort i postlådan 😍
Jag ler med hela ansiktet och hjärtat,
det kommer från en av de gårdar jag jobbade på som avbytare.
Jag minns ännu vårt första möte.
Den klassiska frågan när jag stod i dörren som 18-åring var:
-Har ni kor hemma?
-Nä, mina föräldrar har växthus.
-Växthus??? (Fnysning) Ja, JAG har ju sagt till på kontoret
att de skickar inte hit några nybörjare och här står DU!!!!
Jag riktigt kände hennes besvikelse skölja över mej.
Det var en sån dag då jag mentalt fick klappa mej på
axeln och intala mej om att detta kommer att gå bra....
Och bra gick det! Detta var ett riktigt trevligt och humoristiskt
par och ännu idag mer än 20 år senare tänker vi på varandra! 💖

Nu var detta inget unikt utan många gårdar visade sitt
missnöje öppet över att få en nybörjare,
och dessutom 18-årig tjej som antagligen var svag i armarna!
De första veckorna var tuffa och det var inte bara en 
gång tårarna rullade då jag satte mej i bilen och åkte hem.
Men jag lärde mej! Framför allt lärde jag mej det viktigaste,
att det bara är kattorna som fräser i ladugården!
Inte ett pip får höras från mjölkmaskinen då jag satte på den!

 Nu var detta inga hemska människor, tvärtom,
jag var rysligt bortskämd av dem 💖
De envisades med att jag skulle äta både frukost och
middag med dem! Så jag gick alltid från ladugården till
dukat bord! 
Och var de bortresta någon dag envisades de med att 
ha mat i kylskåpet färdigt att värma 😊
Och den tuffa starten kände jag bara tacksamhet över senare,
jag hade aldrig några problem att bli godkänd på nya gårdar!
Och vi blev goda vänner långt efter jag slutat jobba!
Det var en mycket fri och fin tid 💖

Oj detta blev långt 😲
När minnen gick tillbaka till en svunnen tid
som jag minns med saknad och värme 😍
Och se vilken fin ljuslykta och blomma jag fått 💖
Givaren visste mycket väl vad jag tycker om 😆

Men nu skall jag avrunda, dottern kom på besök 💖
och sen kallar jobbet!

Ha en riktigt fin vändag alla! 💕

4 kommentarer:

  1. Trevlig vändag till er med!
    Och ja, jag blir rörd när jag läser....Men i slutändan vackra minnen :)
    Vackert hus och vacker blomma....
    Läste i går i Vasabladet det jag sa att jag skulle läsa och du, kan inte hjälpa, det föll en tår, resten tar vi IRL

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan tänkamig att det var mycket tufft,en tjej i en mera "mansdominerat" yrke och dessutom ynka 18 år! Men du klarade det fint och vilka fina minnen sen att få ta med sig vidare i livet <3
    Vad fint du fått!
    Ha en underbarvändag du med och hälsa dottern!

    SvaraRadera
  3. Försöker kommentera för tredje gången nu och gör ett försök från telefon.
    Jag kan riktigt förstå en tjej i ett mera "mansdominerande" yrke och sen ynka 18!!!men du klarade dig fint och vem ska nu inte gilla dig<3
    Hoppas du hade en fin vändag med <3

    SvaraRadera
  4. Inte lett att komma ut i arbetslivet i ett mansdominerat yrke.
    Men du klarade av det och fick skinn på näsan! Å du fick ju vänner för livet 😊. Så med facit i hand blev du ju omtyckt 😊.
    Ha det gott!

    SvaraRadera