måndag, juni 11, 2012

Vad jag har väntat länge....

på att äppelträdet ska slå ut i blom i år!
Åtminstone känns det så....
För 12 år sedan var äppelträdet alldeles vitt av blommor då jag kom hem från bb med storebror,
och det borde ha varit den 2 juni vi kom hem.
Imorse då jag gick till växthuset tittade jag på alla knoppar
och då jag gick hem på mat hade de flesta slagit ut i blom.
Fort går det då till slut.

Senaste helg blev datorfri,
det var inget planerat,
det bara blev så.
Och vi hade en riktigt toppen helg,
vi gjorde inget speciellt och vi fick inget gjort.
Men...
Det kändes som en semester helg,
och det är en helt ljuvlig magisk känsla!


2 kommentarer:

  1. Älskar äppelblom, så fint det är!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är dom fina, och killarna väntar på mommos äppelsaft :)

    SvaraRadera