onsdag, juni 20, 2012

Får det vara kaffe

och en bulle?
Store bror och jag ville baka bullar efter maten ikväll,
med Mariannekross i.
Bulla fatet är en gammal goding som jag fick av mormor
då jag flyttade hemmifrån en gång i tiden,
då plockade hon ihop nån kastrull och tallrik och sånt som jag behövde.
Och detta Kastehelmi bullafat från Nuutajärvi.
Det trevliga är att de nytillverkas idag och jag såg att det kommit ljusblåa assietter nu,
riktigt fina.
Även om vanliga genomskinliga vore mest praktiska,
måste erkänna att jag känner mej liite sugen på dem trots att köksskåpen är fulla.

Och ja, maken har trimmat gräset (heter det så?)
och lillebror har klippt gräsmattan idag.

Dammet är torkat, mattorna hänger ute
och nu ska jag ta dammsugarn och så tvätta golven.
Tänk vad bra allt går då man samarbetar!

4 kommentarer:

  1. Åj mums hede soåg gott ut!//Anette

    SvaraRadera
  2. Ja tack!!! Oj låter gott med Marianne kross i!!!
    Och du här blev det vanlig vecko-städning inför midsommaren...vem bryr sig? du ska väl inte sitta hemma och se på skit hela midsommaren,du ska ju ut på kuligt i en totalt ostädad sak och sen tror jag inte den kvällen du är hemma (om ni är hemma eller borta vet jag ju inte) men knappas tar du en stol och tittar på skiten!
    Nä du syster det är bara så att nu njuter vi av livet!
    Då vi ligger sjuka eller inför döden vad hjälpte det då att ha städat hus då vi hellre ser tillbaka och tänker oj gud va kul vi hade!!!
    Men även jag vill ju ha det städat så jag förstår hur du menar men efter flera dygn av ingen sömn ett öra och ens balans är åt H...så skiter jag i det och ska njuta tills mitt anfall kommer!
    PÖSS ÅP DE!
    /SYSTER!

    SvaraRadera
  3. Anette, jag trodde dom skulle bli ännu godare... Förväntade mej ännu mer smak av Mariannekrosset vi använde ju trots allt en påse åt 5 dl mjölk deg.

    Syss, japp nu njuter vi städa hinner vi sen och hinner vi inte så tror jag ändå inte att vi gråter över det på ålderdomshemmet...

    SvaraRadera
  4. Förresten Anette du är välkommen att komma och prov smaka.... :)

    SvaraRadera