söndag, juni 17, 2012

På besök i grannstaden...

på öppna portarnas dag, med väninnan!
Ett härligt evangemang!
 Man betalade, fick ett armband och en karta
med de hus som var med.
Och så gick vi och beundrade den ena trädgården efter den andra.
Att jag fotade mest stenparti växter beror på min egen fråga
om jag ska behålla blommorna uppe på berget (som är nerväxta i ogräs)
eller ta bort alltihopa och bara lämna berget att beundra.
Jag får se hur det blir...
Trevliga inslag såg man lite överallt.
Och några hade Kaffe försäljning i sina trädgårdar.
Själv skulle jag också vilja ha ljudet av rinnande vatten i min trädgård,
det känns såå rofyllt.
Men i ärlighetens namn så beundrade jag mest alla mysiga hörn av trädgårdarna
där man bara kunde slå sej ner och mysa en stund.
Vilket förmodligen säger allt om mitt intresse av att sköta och vårda en trädgård.

Jag försöker bara vänja mej vid tanken på att det är okej att jag inte har
en perfekt trädgård som är välskött.
Vi bor ensamma i skogsbuskarna, naturen runt omkring oss växer precis som den själv vill.
Så varför ska allt på tomten vara så perfekt då??
Många ogräs blommor är också vackra då dom slår ut i blom :)

Idag fortsätter evangemanget i grannstaden,
men själv ska jag återgå till att jobba.

Ha en skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Hede va absolut na såm gått opplievas!Å no va e mysit me kaffe å sång,he hyör ju itt ti vanlihäitän!Hede jier vi åm!///Anette

    SvaraRadera
  2. Oj vad mysiga bilder!!!
    Och det var säckert en underbar upplevelse!
    /sys

    SvaraRadera
  3. Ja he va trevligt!
    Och Anette, kaffe o sång i trädgården va mychy mysigan än en ABC mack som finns allstanns...

    SvaraRadera