tisdag, juni 19, 2012

Nu är jag trött sur och grinig....

och då blir jag sådär gnällig....
Alla andra har städat till midsommaren, rensat sina rabatter osv...
men hos oss ser man inte lägre skillnad mellan ogräs o blommor
och när tvättade vi golvet sist??
Och när kommer gardinerna jag beställt???
Jag har ju varit utan gardiner i 2 år i mina fönster nu, eller så är det 2 månader...

Min man tittar på mej och undrar om det blir lättare av att gå och gnälla sådär.
Jag blänger surt på honom och säger Nej, men jag måste ändå få det ur mej..

Och fördelen med att ha ombytligt humör är ju trots allt
att man inte hinner gå och vara småsur så länge innan humöret svängt upp igen ;)
Men trött är jag fortfarande....

2 kommentarer:

  1. Ja,vad är det man brukar säga, bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete. Jag tror inte heller att alla andra har så städat och rensat och fixat, men det är ju i det egna hemmet man ser vad som inte hunnits med. Jag önskar er en trevlig midsommar i vilket fall som helst och så får vi väl hoppas på solsken och att det blir glass- och badväder även denna sommar. Ha det nu så bra och tänk positivt./ Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!
    Jag önskar er också en riktigt trevlig midsommar!
    Och du har helt rätt i att det är i det egna hemmet man vet vad som blivit gjort och ogjort.
    Aldrig att jag själv tänker på om andra har det städat då jag kommer till dem...

    SvaraRadera