måndag, juni 04, 2012

Sommarlov....

men ingen sommarvärme!
Dottern kom inspringandes igen imorse och sökte någon scarf,
eftersom hon tyckte det var så rysligt kallt då hon skulle åka i jobb.
Barnen längtar verkligen efter sommar och sol nu..
Men som det känns nu ska man behöva söka fram vinterkläderna igen!

Pippi mössan stickade jag i vintras till dottern och till ena gud dottern.
Åtminstone dottern gillade sin mössa.
Mönstret tog jag från bloggen:

Nu har jag börjat sticka pippi sockor eftersom värmen tycks vänta på sej...
och så kommer ju en ny vinter så småningom...
Det mönstret tog jag ur en tidning men såg att det också finns på Järbo garns sida. :)
Jag började och ångrade mej så jag ändrade mönstret.
Pippi mönster för mej är det som finns till höger på bilden,
det till vänster var enligt beskrivningen.
Det är samma garn på bilderna, men den vitare bilden är tagen i dagsljus
och den andra nu sent på kvällen.

Men nu natt, skall åka tidigt imorgon med Tibbe till Tammerfors...


2 kommentarer:

  1. Även guddottern var nöjd med sin mössa!Hon skulle kunna ha den på nu oxå..//Anette

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att hon gillade den!:)

    SvaraRadera