måndag, december 07, 2020

Vi tar det lugnt...

 

innan jobbet...
och eftersom feelgood boken är ett kapitel varje dag så behöver
jag någon annan bok vid sidan om.
För något år sedan läste jag omgiven av idioter och vad jag 
skrattade då jag hittade mej själv....
Jag hoppas verkligen inte att jag hittar mej själv i denna bok...
men älskar hur författaren delar in oss i färger enligt hur vi är.
Och väldigt intressant att läsa hur de olika färgerna 
manipulerar sin omgivning och hur man skall stå emot.
De flesta människor har flera nyanser men en färg som är starkast.
Jag skrattar alltid så gott då jag inser hur olika jag o min man är 😂
Min mans dominanta färg är blå, han läser bruksanvisningar
och radar om i diskmaskinen efter oss andra och sätter aldrig 
prat på komplimanger utan endast fakta....
Min dominanta färg är gult, jag är väldigt pratsam, oftast glad,
har absolut ingen koll på bruksanvisningar o dylikt....
Tycker om att starta nya projekt som aldrig blir färdiga men 
framförallt lever jag på min magkänsla...

Så jag måste berätta ett exempel som jag skrattar så gott åt ännu....
efter att ha läst förra boken och insett hur olika vi är...
så tänkte jag när jag fick en impuls att flytta ner den 
stora byrån med 6 lådor från vinden till vårt sovrum...
att nu skall jag minsann förbereda mej!
Jag mätte både längd o bredd och den skulle bli så perfekt i sovrummet.
När maken kom in så upplyste jag honom att vi skall flytta ner den,
men antagligen måste vi skruva sönder den först...
Den ryms inte svarade maken.
Det är väl klart den ryms sa jag skadeglatt, jag har MÄTT upp det!
Men lådorna då? undrade maken.
Vilka j..la lådor? undrade jag.
Lådorna på byrån, hur ska du öppna dem då sängen e i vägen?
😂😂😂😂😂😂
Jag skrattar ännu åt episoden trots att det var en av de pinsammaste!!!!
Jag har insett att min magkänsla och mitt ögonmått aldrig samarbetar!
Fast visst finns det otaliga gånger magkänslan varit rätt å 👍
Vi är helt enkelt bra på olika saker,
Tack o Lov!

 Ha en fin vecka ni som kikar in!

1 kommentar:

  1. Så roligt att få följa muminmamma kalendern❤️

    SvaraRadera