tisdag, december 22, 2020

Nu hinner vi inte riktigt med...

 

här på bloggen mumin mamman och jag.
Gårdagen var kaotiskt på alla plan i mitt liv.
Jag fattade dessutom flera viktiga beslut om mitt liv....
Och ibland är det nästan så att då man väl kommit fram till 
beslutet så då känns det som man gjort flera dagsverk 😃
Men framför allt beslöt jag mej för julfrid!
Idag har jag varit ledig och städat, jag lyfte fram amaryllisen 
som vi fick i förlovningspresent för 21 år sedan.
På den tiden var det inne med dessa konst gjorda blomuppsättningar.
I år är jag extra tacksam för denna, där kortet hänger kvar
och önskar oss all lycka i framtiden 💖
Numera är maken så pass allergisk att vi inte alls kan ha äkta
julblommor. Inte ens äkta amaryllisar....
I år gjorde mumin mamman o jag något som vi inte 
brukar göra hos oss....Vi tog in julgranen redan idag!
Eller vi fick hjälp av maken, snarare var det så att han 
skötte det mesta med granen 😂
Annars brukar vi alltid ta in den på kvällen innan
 julafton då skinkan puttrar i ugnen 😍
Tomten som vi fick av mina föräldrar i julklapp för 21 år sedan
står framför granen som han brukar 😃
Och jag försökte övertala min familj att köpa plastgran i år....
Men jag förlorade, hjälpte inte ens med mumin mammans röst...
Så nu kommer både maken och storebror att leva 
på allergitabletter ändå....

Nej, dagen tar slut och vi svänger snart in på den 23:e så
nu skall jag skynda mej i säng!

Ha det gött!

1 kommentar:

  1. Blir så nyfiken så ska spricker av vad beslutet kan vara��
    Så himla fin blomma
    Och granen är också så fin��
    Tyvärr här så hjälper int allergi medicin så vi måste köra med plast��

    SvaraRadera