söndag, december 06, 2020

Idag skålar vi för....

 

vår självständighet 💖
Och tänker med tacksamhet på de som kämpat för vår frihet💖
De allra flesta finländare bakar pepparkakor idag,
men jag har aldrig haft något mån - fre jobb så
jag har aldrig skapat den traditionen 😃
Oftast har jag jobbat denna dagen...och...
Pepparkakor kan vi baka då lillebror kommer hem från Åland,
och kanske vi övertalar dottern att komma och hjälpa till....
ju fler bagare desto bättre 👍
Men lite bubbel på 103 års dagen tackar väl ingen nej till?!
Fast storebror funderar om jag vet att det är söndag?!
Mamma Mia, jag har ingen skillnad på vilken dag eller
tid på dygnet jag jobbar, det samma gäller att öppna en 
flaska med bubbel 😂
Vi måste alltid fånga dagen på bästa vis, alltid 💖

Slutligen, det dök ett så fint uttryck upp i en julfilm jag tittade 
med maken igårkväll...så jag måste skriva ner det...

Sorgen...
är kärlek som inte har någonstans att ta vägen 💜

Så kom ihåg att ALLTID fånga dagen 💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar