lördag, december 05, 2020

Igår var....

 mumin mamman och jag så trötta att vi somnade på soffan..
efter 3 vaknätter hann vi sova 1,5 timme innan vi begav oss till
Seinäjoki med Tibbe på hjärtultra.
Tibbes hjärta har inte förändrats mycket på 2 år,
Tack o Lov! Så samma medicinering.
Men som den äldre herre man han är idag har han nu prostata
problem, så nu blir det medicin mot det.
Som tur är håller vi på och avslutar epilepsi medicinen stegvis.
Han har inte haft några anfall under så många år.
Och som tur var kom maken med som chaufför igår 💖
Mumin mamman tycker att regler är till för att hållas...
Så årets gemensamma pepparkaksbak blev utepyssel...
Trots att det duggade och ville regna...
Så är det bara att klä sej enligt väder....
(Mumin Mamman har regnrock på 😁)
Pysslet resulterade i några granristomtar...
Men dagens viktiga var gemenskapen och fikat ute 😂 
När alla andra åkt hem fick mumin mamman och jag låna
barnbarnet och mysa o kramas med.
Medans dottern for på några ärenden 💖

Ha en fin lördags kväll alla 💖
Mumin mamman och jag skulle gärna ha filmkväll för
lyckan var total när vi hittade:
Mumintrollen på rivieran på Netflix 
men tror maken blir svår övertalad att se den ikväll 😂
Själv måste jag erkänna att jag inte sett den ännu.
Men medan dottern var på ärenden började jag o barnbarnet
titta på de nya mumin filmerna på arenan...
Han är 5 månader nu och verkade lika intresserad som momma 😂
Fast när dottern kom tillbaka undrade hon om jag hjärntvättar
mitt barnbarn med mumin trollen😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar