söndag, december 27, 2020

Det blev inget.....

 villa besök igår....
Jag tog en promenad för att sen i lugn och ro och med gott samvete
lägga mej på soffan och bara äta godis tills jag mådde dåligt 😂
Jag slö tittade på Tv, läste lite, sov mellan varven och åt godis...
Sen bestämde jag lika plötsligt som jag får mina ideér att nu
skall vi åka ut och köra till Björneborg 😄
Maken och lillebror stirrade på mej och undrade varför?
Ja men varför ska vi ligga på soffan hela dagen då?!
Lillebrors flickvän kom hit igår kväll så jag tyckte vi 
kunde åka ut och köra en sväng och möta upp henne..
Det är så lång och tröttsamt och trist resa att köra ensam.
Jag skickade åt henne att vi möter upp halv vägs och
bestämde att träffas vid en Abc-mack i Björneborg.
Under andra förhållanden hade vi gått in på en kaffe men
det var så mycket folk i farten så istället tog jag och lillebror en 
promenad på kyrkogården kl. 22 julannandagskväll 😂
Vi ville titta på Mausoleumet där.
Mej veterligen är detta det enda i vårt land.
Och det är så ståtligt och fint där det står mitt på kyrkogården.
Naturligtvis var det stängt denna tid på dygnet/året.
Men någon gång skall jag besöka det då det är öppet 😊 

Julen är inte slut ännu men vardagen kommer emot,
och det är ändå inte samma julkänsla när vi är på väg mot nyår.
Men mumin mamman och jag har förberett oss för nästa
jul 😂 Då skall vi läsa Nattexpressen en berättelse av 
Karin Erlandsson i 24 kapitel 💖

Ha det gött alla!

1 kommentar:

  1. Oj va fint mausoleum�� och säkert stämningsfullt att gå där.
    Jag gillar dina idéer ����
    Den boken är det många av Os kompisar och föräldrar som läst i år och jag är jätte nyfiken på den. Vi lånar den gärna efter dig��

    SvaraRadera