torsdag, augusti 31, 2017

Så tar vi farväl av augusti och....

välkomnar september!
2017 var året jag förgäves väntade på sommaren 😏 
Nu ser jag fram emot sommaren 2018 😆
Men först ska jag njuta av hösten!
Semestern är slut och de vanliga rutinerna har tagit vid.
Lillebror har nu bott själv på Åland över en vecka
och han har det bra, tyvärr fungerade inte internet vi fixade...
så ett tag var det lite osäkert om vi skulle åka ner tillbaka.
Men det blev inte så utan jag såg fram emot en lugn och fin
helg på villan då det firades villa avslutning 😌
Men så ville storebror ha villan på villaavslutningen..
Vi hade egentligen ingen plan på helgen eftersom vi var osäkra
på om vi var på Åland eller inte...
Men VI hade "tur", mina föräldrars gäster blev sjuka
(de hade betydligt mer otur)
så vi hamnade på 3-rätters middag i trevligt sällskap i deras uterum 💖
Och på söndagskvällen hade jag födelsedags kaffe på villan.
Och så var både helgen och semestern slut!
Back too the work på måndag hade jag huvudvärk
som inte ville ge med sej och det slutade med att jag
började spy på tisdagskväll och fick åka hem från jobbet!
Efter jobbet igår tog jag in ännu mera värktabletter
och gick till sängs! 
Jag vaknade då jag fick besök av dottern och Siri
och äntligen började huvudvärken ge vika!
Jag fick en jättefin present av henne 💖
och så tog hon hand om de väl mogna tomaterna på bänken
och kokade en så god tomatsoppa 😋
som jag värmde till lunch idag!
Och så tog hon med mej ut i skogen på jakt efter kantareller
och vi hittade faktiskt ca 5 liter  😊
Ikväll kom hon och Siri och storebror ner till villan och grillade
och åt gott med oss. Jag älskar då jag får ha dem hos oss 💖
(Dotterns sambo jobbar i södra Finland denna vecka)
Storebror bor ju hemma ännu men brukar inte vilja komma
till villan och äta med oss 😊
Så jag känner mej TACKSAM och glad över kvällen!
Och nu har jag precis pratat med lillebror i telefon 💖
 
Och vilken tur att vi inte firade villa avslutningen eftersom vi
inte planerat att avsluta villa livet ännu 😜
 
Önskar er alla en fin september!
Själv har jag bokat båtbiljetter åt dottern och mej
 till skördefesten på Åland i slutet av september. 
Men nu dags att ta natt! 
 
Och ja, kompisens mamma har fixat ett annat internet till
killarna på Åland nu, så de är inte utan kontakt med omvärlden 😁

3 kommentarer:

  1. Oj så gottdet ser ut 3rättersmiddagen!
    Vad spännande med presenten också!!!! <3
    Vill också med till Åland men jag kommer nästa gång då!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig augusti månad du fick med många äventyr! Bra att ladda batterierna med sånt som man kan minnas tillbaka på. Tre rätters middag! Det vat inte illa! Ser gott och mumsigt ut 😊.
    Ha en bra september du oxå! Kanske får vi mer sol då ☺.

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot ett solig september, hoppas kan man ju ��
    Bägge kvällarna blev ju helt underbara, mera sånt...
    Jättenyfiken på den hemliga presenten....
    Inte roligt med huvudvärk och att spy, åh nej :(

    SvaraRadera