onsdag, september 06, 2017

Underbara september.....

jag njuter till 100%
Vilket härligt höstväder vi haft dessa dagar!
Och jag har haft 2 lediga dagar 😎
Avnjutit frukost i lugn och ro, hjälpt maken i växthuset
och igår åkte han och tröskade vid sommartorpet.
Det ledsamma är att det nu är så vildväxt och ovårdat
(tiden räcker helt enkelt inte till åt allt)
Men jisses vilka fina minnen vi har därifrån 💖
Denna plats är som balsam för själen!
Jag tillbringade hela eftermiddagen där med att plocka
röda vinbär, en del var övermogna med flesta var riktigt bra.
 Jag njöt till max av att vara ute i solen,
lyssna på ljudet av tröskan bredvid och få stå i egna tankar!
Och ja, naturligtvis passade jag på att äta av bären också.
Jag fick ändå 2 ämbar plockade.
Förresten...
det är inte bara jag som samlar på muggar (mumin)
min man samlar på sticket muggarna och detta är de 
3 senaste. Nu har det kommit ut 6 olika 😌
 
Men nu skall jag gå ut i solen, få se då...
Jag skulle behöva klippa häcken men vet inte om jag klarar av det,
hälsan är inte riktigt på min sida just nu.
Nacken är överspänd och ryggslutet bråkar också,
 jag äter för mycket värktabletter och får diarre. 
Vilket resulterar i att jag går omkring i en dimma av illamående 😪
Men vad gör det då vädret är så fantastiskt just nu?
Mycket lättare att vara positiv om man mår bra i själen 😍
 
Önskar er en fin dag i solen! 💗

3 kommentarer:

  1. Ja visst har vi haft ett härligt väder nu om dagarna. Det här behövde vi verkligen efter en usel sommar. Jag har också njutit, bland annat med kvällspromenader. Inte kul om du inte mår bra och ännu värre om du blir dålig i magen sen av värktabletterna. Får hoppas du kryar på dej snart. Sticket muggarna verkar roliga. Men jag behöver absolut inga mer muggar. Fortsätt njut av det vackra vädret så länge det varar!

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det verkligen ett underbart höstväder!
    Jaoj vilka underbara minnen som finns därifrån verkligen <3
    Men man hinner inte med allt och allt har sin tid. Nu är det villan som är och ger den mesta njutningen och då är det så!
    Ja det är en ond cirkel detta med dålig nacke,värktabletter och diarre suck!!!
    Hoppas du blir bra snart!!!!
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Massor av kryizar till dig!
    Vackra bilder från torpet och det är rofyllt sitta ute och höra tröskorna gå....

    SvaraRadera