lördag, augusti 12, 2017

Inget nytt under solen....

vi knallar på som vanligt här 😊
Varmt och skönt i växthuset och annars försöker jag organisera
 så mycket som möjligt innan sönernas skolstart.
Det är en hel del att tänka på innan minstingen flyttar,
det skall vara hemförsäkring och alla andra intyg...
Och alla frågor på vart ställe...
-Hur kommer ni att göra....
Kommer han att vara skriven här eller där?
Och det eller det funkar inte lika där för de har andra register, osv...
Sen skall det ju packas för ett tag framåt
eftersom vi inte vet när vi träffas nästa gång?!
Förmodligen kommer han hem till höstlov...

 I tisdags fick vi i alla fall en dag bara lillebror o jag
i storstan för att göra en del inköp.
Lillebror var dock inte så entusiastisk men medgav att dagens
höjdpunkt var att hans telefon abonnemang nu har obegränsat internet,
och...
 att lunchen åts på Subway 😆
Jag däremot uppskattade besöket på..
Fazers cafe´ 😍
(Lillebrors kommentar om det var att det var ju bara dyrt kaffe,
vi hade fått ett helt kaffepaket och en hel chokladstång för de pengarna 😜)

I onsdags på kvällen kom föräldrarna ner till skären och åt med oss,
och träffa lillebror innan han åker nu.
Och dottern överraskade men vaniljpannacotta och hjortron sylt,
hon hade själv varit och plockat hjortron 😳 
Så himla gott 😍

I torsdags hade jag äran att få tillbringa en stund med systers gullungar 💖
Och man blir alldeles varm i hjärtat när de kommer emot en
och skrattar och lyser som solar 😊
Det känns som det är så sällan man hinner träffa dem så man 
är tacksam att de känner igen en 😜

Igårkväll fick jag en ny kompis att låna ett dygn 💖
Dottern och sambon begav sej till Yyteri med mommos
och moffas husbil och några kompisar,
och jag hoppas dom har en underbar tripp 💖
Dottern jobbar ju all ledig tid då hon inte studerar så
hoppas hon verkligen kopplar av nu!
Siri älskar att kasta pinnar så storebror och en kompis
tillbringade gårdagskvällen med att kasta pinnar med henne
innan de for iväg.
Gissa vem som tröttnade först? 😄
(Och då hade killarna väldigt långt tålamod de också 😊)
 
Men nu skall jag ta en promenad med hundarna och så 
får vi börja fundera på att packa bilen..
för inatt åker vi lillebror (och kompisen) och jag ...
 
Ha det gott alla!

3 kommentarer:

  1. Tänk vad tiden går! Att lillebror är så stor att han skall ut i världen och gå i skolan. Ni har bara storebror hemma nu då? Och vart tog sommarn vägen! Skolorna börjar ju idag och det känns som om sommarn tar slut då. Ha en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder alla, båda pojkarna på varsin bild och Siri, ja hon är bara så full av energi. Kaffet med mitt favoritgodis (ett av alla) ser bara för gott ut. Efterrätten, nami, nami, vattnas i munnen när jag tänker på den...Konstaterar bara; vart gick sommaren och som på riktigt aldrig någonsin kom, inte vädermässigt iaf. men vädret rår vi inte på, försvann gjorde den iaf.
    Aningen vemodigt att skolorna börjar redan, men den känslan kommer nog varje år, tror jag. Hoppas att lillebror börjar trivas i nya skolan och allt dit tillhörande, flytt, lägenhet mm
    Ha det gott allesammans!

    SvaraRadera
  3. Önskar lillebror allt gott och lycka! Jätte fina bilder och tusen tack att du kunde ha barnen!!!
    Kram

    SvaraRadera