tisdag, augusti 01, 2017

Så vänder vi blad i almanackan igen....

Välkommen augusti!
Igår inleddes årets semester 💥
Jag vaknade till solsken,
avnjöt en kaffe med maken på villan, och...


beundrade då älgtjuren tog sitt morgondopp 😊
Sen tänkte jag det är bäst att tillbringa sin första semesterdag
i värmen, och var hittar jag värme i år om inte i växthuset 😂?!
Så nu får sönerna också vara lediga idag 👍
Lite ledigt innan skolan börjar förtjänar dom verkligen.
 Vi får hjälpas åt lite nu de kommande 2 veckorna,
så kan alla njuta av lite ledigt!
Och nu då det är semester så tänkte jag att då har 
jag tid att experimentera med olika grönsaks och fruktjuicer.
Först ut var en juice med rödbetor och grape och citron,
och den överraskade verkligen!
Den var så god så god!
Sen testade jag gurka, selleri o spenat och minns inte allt,
men det var det vidrigaste jag någonsin smakat! 😖
Jag får testa vidare de andra recepten och se...
Annars får mamma tillbaka juicepressen och
den nyinköpta boken på köpet 😆
Det man minst av allt förväntar sej en sommar som denna är
ÅSKA!
Men då vi hade Ålands gäster befann vi oss mitt i åskvädret!
Det höll på länge och regnet forsade ner och elen var 
borta i ca 6 timmar...
Som tur var hann vi äta klart, men kaffet fick vi koka
på grillens gasplatta.
Det blev ju också så mörkt så det blev att göra upp en brasa i spisen
och tända massor med levandes ljus.
Gästerna grät dock inte utan tyckte det var mysigt 😊
 
Men nu skall jag försöka aktivera mej lite idag...
Lillebror har på planeringen att städa ur klädskåpet...
Och det kan behövas en inventering där nu innan flytten.
 
Ha det gott ni som kikar in!

1 kommentar:

  1. Vi såg två älgar på hemväg från er, sprang över vägen i Råskogen närmare Nixmoss vägen....

    SvaraRadera