söndag, augusti 06, 2017

Första semesterveckan har gått....

men var är semestervädret???
En riktigt solig och fin dag var det i torsdags
då vi prickade in Ikea resan.
Då borde jag ha legat på stranden 😎 
Men Ikea dagen med mor min och dottern min
var också alldeles fantastisk 💖
Jag åker alltid till Ikea i Tammerfors, 
så dottern tyckte vi kunde åka till Raisio denna gång!
Jag påpekade att då kommer jag inte att få en kaffe med
bondost och hjortronsylt i Jalasjärvi!
Men det blev en kaffe och kaka i Merikievari 
istället.
Det är något speciellt med dessa ställen som skiljer sej
ur mängden! Annars blommar ju samma kedjor upp
över hela landet!
Helgen tänkte jag tillbringa på skären,
men igår skickade mamma och frågade
 om jag ville komma på kaffe och hemgjord bondost?
Så Tibbe och jag åkte och avnjöt en god ost och kaffe
med föräldrarna i uterummet 💖
Och naturligtvis fick jag dricka ur muminmugg 😍
Om sanningen ska fram så är det väldigt sällan jag 
"tar mej tid" att besöka mina föräldrar 😱
Å andra sidan börjar vi bli så stort släkt så 
det är alltid någon som fyller eller mors o farsdagar
eller julmiddagar eller dop/konfirmationer osv.
Så vi träffas rätt ofta ändå 😍
 
Gårdagskvällen avrundade jag med maken på villan
med ett glas rött och grillat.
Och månen lyste så fint 💖
Sönerna blev också erbjuden att komma och äta grillat,
men deras standard kommentar just nu är:
-Måst vi???
Så de värmde gårdagens mat och lillebror tog poker väskan
och åkte på poker och storebror tog moppebilen och 
hämtade någon kompis...
 
Allt gott till er alla!
Nästan så solen vill komma fram nu, äntligen....😍

1 kommentar:

  1. Ja var är semestervädret, det lyser med sin frånvaro, det soliga vackra i varje fall?!
    Härlig Ikea dag fick vi ja och mysig gårdag i uterummet med, alltid något :) En fin vecka till Er alla!

    SvaraRadera