onsdag, augusti 02, 2017

Testar att blogga från...

Mini Mac:en (Appel)
Jag har den på skären för tillfället 😀
Men jag är så ovan med denna dator...
Men de som vänjer sej säger en gång appel, 
alltid appel...
Dottern har en bärbar och rekommenderar den varmt.
Lillebror hade ju Mini mac:en före men köpte en ny dator,
men nu då han börjar skolan och behöver en bärbar
så valde han igen en appel dator..
Igår då jag trodde jag skulle vara så flitig,
så gjorde jag ingenting 😮
sov på soffan och så bestämde jag mej för att ta en loppisrunda...
eftersom jag ändå har semester!
Hittade en del intressanta saker 😀
som jag absolut kunnat klara mej utan, 
men som kunde vara trevliga att ha.
Lillebror blev så överlycklig över poker lådan!
Han har önskat en sådan!

Idag efter växthuset var jag betydligt flitigare
och hann tvätta ur lillebrors klädskåp och inventera
vad han skulle behöva köpa!
Så har vi en intressant fågel på besök hos oss,
jag försökte få den på bild då vi gick ur växthuset..
Men det var inte det lättaste 😆
Tyckte dock att denna bild blev rätt häftig,
storebror ser ut som om han håller på med någon fågelträning.

Förmodligen är det varken en intressant eller ovanlig fågel,
men om man inte är en fågelkännare ser den mest ut  som 
en smutsig fiskmås 😂
Efter lite sökande på nätet funderar jag om det
kan vara en gråtrut?!
Läser att gråtruten har fyra ålders klasser innan
den får den vuxna fågels färger.
Så denna borde vara en ung i ca 2 eller 3 års åldern
om jag jämförde färgerna...
Men den är ensam hos oss och verkar inte alls vara
så skygg utan flyger först då vi kommer riktigt nära..

Nej nu skall jag börja ta natt,
en ren inpuls idag resultera i att 3 generationer kvinnor
ska besöka Ikea imorgon 💖

1 kommentar:

  1. Häftig bild av E och fågeln ��
    Tack för en härlig dag!

    SvaraRadera