söndag, mars 01, 2009

Sista sportlovsdagen...

























ser ut att bli solig och fin.
Igår var vi några familjer som var ut på isen och gjorde "rallybana" till barnen som körde med sina fyrhjulare och gokartbilar där. I år har vi verkligen haft ett toppen väder på sportlovet, med SNÖ!
På kvällen åkte vi till mormor och morfar och satte oss till färdigdukat bord! Skönt!
Idag avslutar vi sportlovet med att åka och köra slalom med en annan familj, killarna var snabblärda så nu gäller det att passa på medan slalomsvängarna sitter i färskt minne.
Bilderna är från mitt kök, den jätte tjusiga handdukstäckarn har min syster broderat. Det är i gammeldags stil. Och det fina ljuset har jag fått av min väninna!
Sista bilden är från igårkväll då valpen fick träffa min systers hund. Tänk han har blivit både stor och gammal sen vi fick en valp i huset! Förr tyckte vi han var liten och alert, men han fyller snart 7 år så han var betydligt lugnare än vårt busfrö.
En riktigt skön och solig dag önskar jag er alla!
Och stort GRATTIS till vår vän som fyller 40 år idag!

5 kommentarer:

  1. Vackra bilder du satt in och den sista är ju helt klart bäst ;)
    Två små sötisar....//Kram

    SvaraRadera
  2. "farfar" sover mest idag....

    SvaraRadera
  3. Här uppe börjar sportlovet imorgon. I går var vi ute i det fina vädret men körde fast i den djupa snön. Så är det att bo häruppe.

    Men härligt när dagarna blir ljusa och den gamla ingrodda vintertröttheten flyger all värdes väg.

    SvaraRadera
  4. Tack för besöket på min blogg!
    Alltid roligt med nya bekanstskaper.

    Så du är från Finland. Intressant!
    Var där någonstans?

    Om du är intresserad av min bok så kan du beställa av mig!
    Då får du en signering också.
    Den kostar 180 kr plus porto. Jag säljer den mot faktura.

    Annars finns den på biblioteket i Jakobstad, tror jag, men den har varit utlånad den mesta tiden.

    Bästa hälsningar Barbro.

    SvaraRadera
  5. Så fint ni bor!!!
    Så roligt att titta in i en ny blogg!!
    Tack för att du tittat i min!!
    jag kommer tillbaka!!!!
    Annelie Pysselglad

    SvaraRadera