söndag, mars 08, 2009

Så har helgen gått..













och det har varit precis så himlagott som det står i godis skålen!
Idag har solen lyst så fint men jag har tillbringat dagen i arbetets tecken, med att städa på min "arbetsplats" dvs i växthuset och pannrummet. Ännu är jag inte klar, men det kommer ju nya dagar. Maken har varit med och städat duktigt.
På torsdag har jag första delen av det praktiska yrkesprovet, det går ut på att en mycket erfaren person kommer hit som "praktikant" i 6 timmar. Jag skall vägleda honom och han ställer MÅNGA frågor under dagen. Sen går vi igenom hur det gått, om jag är godkänd eller inte.
Och i så fall vad som inte blev godkänt, så att jag kan kontakta min handledare och förbättra mej tills nästa bedömmare kommer. Den personen kommer inom 10 dagar efter praktikanten och har ett ca 2 timmars förhör för att se att jag kan sköta min anläggning helt själv.
Varken maken eller min handledare tror att det kommer att gå dåligt, men själv har jag fjärilar i magen.
Så kommande vecka kommer jag att fortsätta städa där och gå igenom datorn och automatiken, gödselblandaren och pannorna för femhundrafemtielfte gången och kolla att jag inte missat något.
Alla er andra önskar jag en skön vecka!

3 kommentarer:

  1. Jag har ju inte varit med och fått ta del av vad du håller på med så låt mig gissa: Jag tror att du håller på att dra igång med något odlingsprojekt, eller så...?

    PS. Jag har lagt till i mitt senaste inlägg, på min blogg, en fråga. Jag kom på det först nu och då hade du redan varit dit och tittat. Om du vill kan du ju glänta in där igen och se om du vill gissa.

    Härligt jag ska skicka boken, snarast!

    SvaraRadera
  2. Allt kommer att gå bra skall du se!!!!// syrran!

    SvaraRadera
  3. Jag tror säkert att det kommer att gå riktigt bra :) Lycka till! //Mami

    SvaraRadera