lördag, mars 28, 2009

Idag hade jag sovmorgon..













ända till klockan 6.45 innan Tibbe vaknade och behövde gå ut. Skönt!
I övrigt springer tiden iväg..

Igår var jag till företagshälsovårdaren och det visade inga goda resultat!
Jag har vetat länge att jag måste hålla koll på mitt sockerintag. Men för första gången i mitt liv var sockerprovet för högt, likaså kolesterolet. Tidigare har proven varit bra och dom har sagt att jag ligger i riskzonen för ålders diabetes.
Nu är det fakta att jag måste ta tag i min hälsa, om ca ett halvt år eller före jul blir det ny provtagning!

Bäst att börja genast! Ute kikar solen fram nu, men det blåser kallt. Nu skall jag klä mej varmt och ta en promenad med vår gråhund Stella.
De fina sockorna och vantarna har min mamma stickat, jag bara älskar färgen och garnet på sockorna, och vantarna blir perfekt till höstens marknader, då det börjar kyla men man behöver ha fram fingrarna för att kunna ta betalt. Tack mamma!

En riktigt skön helg önskar jag er alla!

3 kommentarer:

  1. kallt är det. Det andra tar vi på skype=O)
    // syster

    SvaraRadera
  2. Varsågod bara :)
    Tänk att ibland tycker jag att det ser bättre ut på bild det man gör än i verkligheten...hur kan det komma sig?!
    Kraven man har på sig själv är väl för höga skulle jag tro ;)
    Resten tar vi IRL eller via skypen....Kram//mami

    SvaraRadera
  3. agafja: Här snöar det idag, men jag hann ut och gå medan solen sken lite på morgonen..

    mami: Dom var otroligt vackra!!

    SvaraRadera