måndag, januari 30, 2012

Från det ena till det andra.....

Jag började med ett nytt projekt i fredags, en pippi mössa till en tjej som hade 7 års kalas igårkväll. Dottern som var med till garnaffären ville också ha både pippi mössa och pippi sockor. Jag kom hem med en kasse garn, och testade att sticka lilla tösens mössa i ett tunnare garn. Men blev inte nöjd med resultatet så jag åkte tillbaka till garnaffären på lördag morgon och frågade om jag fick byta in de röda och blåa nystanen ( oöppnad) till ett vitt tjockare i samma kvalitet som dotterns.
Och det var absolut inga problem!
I normala fall hade jag tryckt ner dem i min redan överfulla kista med garn och åkt iväg och köpt det vita tjockare garnet. Nu är jag så nöjd över att jag faktiskt åkte och bytte in dem!!
Jag kommer oftast hem med massor av nya handarbeten, allt från broderier till garn. Och jag har länge tänkt att nu ska jag inte köpa hem mer förrän jag fått något klart, men... innan dom är klara har jag redan hittat något nytt intressant projekt.
Detta Järbo raggi garn var dock väldigt, väldigt roligt att sticka. Och jag älskade bambu stickorna, så lätta och härliga att sticka med!
Tyvärr vet jag att min mor ville se en bild på slut resultatet men det hann jag inte före kalaset så hon måste vänta på att dotterns mössa blir klar.

Ha en riktigt skön vecka allesammans!

4 kommentarer:

  1. Lyckos dig som kan sticka!

    Ska ni verkligen slänga ut vedspisen?? Fundera över det en gång till! Man vet aldrig om det blir fler elavbrott i framtiden ;) Jag tycker att jag känner mig lite ekonomisk också när jag kokar på den :)

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Du vet ju att jag håller med föregående "talare" ang. vedspisen!Men jag förstår nog att du behöver utrymmet oxå.Å ett stort tack för (alla)presenterna!Åpippi mössan e omtyckt!//Anette

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få se en liten del av mössan iaf ;) Vad jämn och fin du fått stickat, säkert härligt garn det nya Raggi, mitt gamla, det ska vi inte ens prata om...URK! Kollade in, det finns en fiber till i det gamla Raggi, fibern heter viscose, så det är inte riktigt samma sak....Har garn så det räcker till 5 par Raggsockor än....Får ta ett par i taget ;)

    SvaraRadera
  4. mössan ser super fin ut! Jag önskar mig sockar till födelsedags pressent till höstens mys på villan!
    / syster

    SvaraRadera