fredag, januari 06, 2012

Så var granen utslängd!


Orkade inte längre med alla barr som låg överallt. Tog det på bekvämaste vis och skaka barren av granen innan jag bar ut den. Inte ett barr fanns kvar då den stod ute på trappan. Första och sista året vi köper äkta gran, om vi någon gång köper en gran igen så blir det i plast....
Nu har jag fått igång min julklapp. En önskan jag haft i många år, en alldeles egen dator!
Det var så spännande! Eftersom lillebror undrade före julen vad det var för ett paket pappa hämtat på den affären och jag inte visste vad han pratade om så tändes hoppet...
Och jag vågade knappt öppna julklappen för tänk om det inte fanns en bärbar dator där i då jag nästan gått och inbillat mej det.
Gissa vem som var super lycklig??
Men den mest överraskande julklappen fick jag av dottern....
ett floating besök! Här kan man läsa mera om floating .
Helt förstummad undrade jag hur hon kommit på det?!
Men det har du ju pratat om i flera år, redan innan det fanns i våra trakter, sa hon.
Kan bara konstatera att dom visst hör vad man säger ibland! :)

Jag fick många andra underbara julklappar också och känner mej riktigt tacksam över dem alla!

Något jag verkligen älskar är positiva överraskningar och en sådan fick jag imorse då min pappa ringde och sa att han skulle komma och vibrera tomatplantorna så jag kunde åka och titta på killarnas tennismatcher.
Jag kände en så enorm tacksamhet då jag satte mej ner och kunde titta på istället för att bara skjutsa dit dem.
Nu skall snart väninnan och jag ta en promenad och så skall familjen åka ut och äta (lillebror hade fått presentkort på sin födelsedag av en kompis).
Endel dagar känns så underbara att man kan tro hjärtat ska brista av glädje och tacksamhet.

Hoppas ni också haft en lika underbar dag idag!

4 kommentarer:

  1. Man kan ju ibland va lite för skvalrig. Men olyckor händer ju ibland.

    SvaraRadera
  2. Oj,va bra julklappar du fått!=)//Anette

    SvaraRadera
  3. hehe skrattar åt lillebrors kommentar. Och håller med, olyckor händer ju så lätt!
    Ja din gran hade inte många barr kvar då du la ut den men den var jätte fin med barr på och glitter.
    Super bra julklappar du fått!
    Ha en fin och solig dag!

    SvaraRadera
  4. Så glad för din skull!!

    Ja, jag skulle också gärna prova på floating. Det längtade jag särskilt efter när A var liten och man sov alltför lite på nätterna.
    Hoppas du kommer gilla det!

    SvaraRadera