söndag, maj 03, 2009

Härligt väder!

























Jag har varit ur och räfsat/krattat löv idag. Jag njöt verkligen av det. Önskar bara att nacke och rygg ville samarbeta bättre, gissar att jag får lida för det imorgon.
Men ikväll skall jag lägga mej på spikmattan, kanske det har bra effekt?!
Roligt att se allt som pickar upp i naturen också. Rabarbern är på väg. Och gräslöken och någon ört i ämbaret från ifjol, det trodde jag inte skulle lyckas!
Killarna och maken var och röjde buskar längs åkerkanten. Killarna har bra tålamod då dom får vara med och såga och hugga.
Jag packade kaffe korgen och skulle åka och bjuda dem, men då var dom på hemväg så vi avnjöt kaffe hemma på gården i solsken och fågelkvitter.
Är det inte fantastiskt?

3 kommentarer:

  1. Min rabarber har oxå börjat titta fram!
    Ja det är mysigt att dricka kaffe ute!vi har lunchat,fickat ätit middag och läst tidningarna nu i lusthuset sen torsda...känns som sommar!

    SvaraRadera
  2. Ja nu på våren e det verkligen fantastiskt att få vara ute och se hur allt knoppas och växer :)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det roligt med den här årstiden, när allt spirar och börjar gro. Här har inte snön tinat bort ännu, men den mår allt sämre. Kan säga att halva trädgården är bar men isarna ligger ännu och snön på skuggsidorna och i skogen.

    Jaså, du också har en spikmatta!
    Vad tycker du om den? Jag har också skaffat en i vår men har inte hunnit prova den så mycket än.

    SvaraRadera