söndag, maj 17, 2009

Grattis!

























Kära maken på födelsedagen!
Och Norge till deras nationaldag, och att dom vann eurovisionen igårkväll!
Dom hade verkligen en bra låt.
Men Finlands låt var absolut inte så dålig att vi förtjänade en sista plats!! Jag trodde att vi skulle placera oss betydligt bättre.
Men idag skall vi fira maken!! Egentligen tjuvstartade vi igårkväll, då mina syskon med familj och mina föräldrar kom på kaffe.
Idag har "svenskarna" anlänt till torpet, och det är ett vårtecken! Då blir det mera liv på gården här. Ikväll vill maken bjuda in dem och sin faster på kaffe så nu skall torparmaja gå och baka ny tårtbotten. (Den på bilden åt vi upp igårkväll)
I övrigt känner man att sommarvärmen är på kommande lite sådär smygande nu. Tibbe njuter av livet medan matte vattnar blommorna, som jag fått av syster och mor.
Trevlig söndag bloggvärlden och glöm inte att njuta av våren!

2 kommentarer:

  1. Grattis till din make, min svärson fyller också år idag :)
    Javisst var det synd att Finland kom så dåligt till och Sverige med för den delen, men Norge var jättebra så det var kul ändå.
    Den där tårtan ser jättegod ut, ha nu en fin kväll :)

    SvaraRadera
  2. Tårtan var SÅÅÅÅ god!!!!/syster

    SvaraRadera