torsdag, maj 07, 2009

Ny dag och nya möjligheter...

























Idag började familjen dagen med färska frukost semlor (som jag bakade igårkväll). Familjen tyckte det var mums!
Efter att ha läst i söndagens dagstidning om damen som hade sparat ett bröd i 7 månader utan att det var mögligt ännu så börjar man ju fundera över vad man stoppar i sej. Och vad man stoppar i sina barn...
Och det är nästan skamligt att man inte bakar oftare än vad man gör för det tog inte lång tid att baka 20 semlor.
Idag ser solen ut att visa sej och jag skall starta tvättmaskinen (som alla andra dagar). Men nu skall jag prova på att tvätta med tvättnötter som plockats i Indien. Det är en viktig inkomstkälla för kvinnorna där läste jag. Detta blir spännande...
En skön dag till er alla!

3 kommentarer:

  1. Åh vad semlorna ser goda ut...*dreglar* ;)
    Tvättnötterna är superb. // mor

    SvaraRadera
  2. Mat mat mat!!!!ååå va goda de ser ut!!!!!
    /syrran

    SvaraRadera
  3. Hm, tvättnötter det har jag aldrig hört talas om. du får berätta hur det blev med tvätten :)

    SvaraRadera