måndag, maj 11, 2009

Kikar in snabbt för att...

























visa mina morsdags presenter jag fick igår!
Storebror hade virkat luftmaskor i långa rader och limmat på hård kartong i skolan, ett tjusigt grytunderlägg.
Lillebror snickrade ihop en ram och målade den blå, den kan jag sätta foton av familjen i. Och mamma sätter du fast med "sinitarra" så kan du byta bilder då du vill, sa han.
Det är alltid något extra tjusigt över dom hand gjorda paketen tycker jag!!
Sen fick jag en ny telefon, med radio i (så modern har inte jag varit). Eftersom min gamla håller på och ger upp.
Och slutligen... idag fick jag själv åka och hämta hem den sista presenten. En egen traktor!! Skämt och sido vi har i flera år hållit utkik efter en till traktor. Igår då vi åkte förbi affären svängde maken in dit och visade där är din morsdagspresent.
Jag måste erkänna att jag är super glad!! Före vi hade killarna var vi båda ut i åkern, sen kom killarna och det blev några år med blöjbyten och jag blev hemma och passade dom.
Sen köpte vi ny såmaskin och gamla traktorn från 1973 var plötsligt för liten, så det blev mesta dels maken som var ut i åkern.
Men nu har maken och storebror åkt iväg med blå traktorn, och jag och lillebror skall åka iväg med MAMMAS röda.
Vad gör det att makens traktor är nyare, min är hela 5 hästkrafter större ;) och 25 år nyare än skrutten från -73 som vi bytte in.
Hej svejs bloggvärlden, vårbruket har börjat!

4 kommentarer:

  1. Vilka jätte fina morsdagspressenter du fått! Det var bra att ni hittat en traktor nu som ni behövt länge...och smart av maken att kalla det morsdagspressent men vet han inte att då kan du "sno" den när du vill!?!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina presenter! Så skojigt med de handgjorda på slöjden eller av barnen själva. Superroligt!

    Visst är det bra med telefon som har radio. Det har inte jag men jag önskar mig....! Men - jag klarar mig nog ett tag till - tror jag! Om inte min går sönder, vill säga.!

    Så roligt med traktorn och vilken tillfredsställelse att kunna glänsa över maken.

    - men är det inte lite tidigt med morsdagsprenter?

    SvaraRadera
  3. Skogs trollet> I Finland har vi morsdag första helgen i maj,i sverige har ni senare...

    SvaraRadera
  4. Nämen åhhh vilka fina presenter ni får i finland på mors dag..*L*....en traktor vad häftigt :)

    SvaraRadera