onsdag, april 29, 2009

Vad äter ni till middag?













Jag är absolut ingen husmors typ som älskar att stå vid spisen!
Mat är mera ett nödvändigt ont för mej. Och oftast känns det som att vi alltid bara kokar samma mat. Nu har jag i 3 veckors tid haft matlista gjord eftersom jag tycker det underlättar. Då vet jag vad jag skall koka då jag kommer in på kvällen. Och ingredienserna finns hemma. Denna veckas matlista ser ut så här:

Måndag: Leverbiffar
Tisdag: Fisksoppa
Onsdag: Korvsås
Torsdag: Mumsbitar av älg
Fredag: Köttfärslimpa
Lördag: Tortilla
Söndag: Älgkalops

Automatiskt sätter jag då in sådant som inte hör till det vanliga på bordet hos oss, som denna vecka leverbiffar och fisksoppa.
Men ikväll då familjen äter korvsås så är jag på restaurang och äter annat gott med mina klasskamrater. Hoppas vi då får veta när våra slutprov blir godkända! Men först skall jag på ärenden med dottern och till frissan!
Trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Leverbiffar med potatis?MUMS!!!!! Jag här äter vi et och sam!
    /syster

    SvaraRadera
  2. Vilken rejäl matsedel! Gott! Det var länge sen jag åt leverbiff! (Säger som du om kåldolmarna!)
    Nu har vi tagit fram en lax att tina - då blir det mycket gott!
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Grattis till slutprovet som godkändes - tror jag säkert!

    SvaraRadera
  3. Tittar in ;)
    Här blir det biffar ikväll - av griskött :) //mor

    SvaraRadera
  4. lasa hela bloggen, ganska bra

    SvaraRadera